Medical Taping

Wat is medical taping?

Bij medical taping brengt onze fysiotherapeut een anti-allergene/kinesio-tape aan op jouw lichaam. Deze vorm van tapen zorgt ervoor dat je spieren worden ontlast, voor een verbetering van de spierfunctie en het bevordert de natuurlijke beweging zonder dat je beperkt wordt in je bewegingsvrijheid.

Wanneer medical taping?

Deze vorm van taping wordt ingezet bij behandeling van blessures, overbelasting, blauwe plekken vochtophopingen, ontstekingen, maar ook bij hoofdpijn en hooikoortsklachten. Het ondersteunt in het natuurlijke genezingsproces van je spieren waardoor herstel sneller mogelijk is en je bewegingsvrijheid niet beperkt wordt. Tot slot wordt het ook ingezet om de bloedcirculatie te ondersteunen en uitstralende pijn te verminderen.

Voordelen

Deze behandeling brengt verschillende voordelen met zich mee. Hieronder de belangrijkste:

• Deze vorm van tapen zorgt voor snelle afname van klachten en pijn;
  • Bevordert de natuurlijke beweging;
  • Behoudt de bewegingsvrijheid in dagelijkse bezigheden (douchen, sporten, etc.);
  • En verbetert de spierfunctie en huidstructuren.

Hoe lang blijft de tape zitten?

Hoe lang de tape blijft zitten is afhankelijk van de huid en de mate van intensief gebruik. Gemiddeld blijft de tape 4 tot 7 dagen zitten. Bij intensief gebruik zal de tape mogelijk eerder loslaten. Doordat deze tape ademt en vocht afvoert, kun je gewoon je dagelijkse activiteiten voortzetten. Denk hierbij aan wandelen, sporten of douchen. Doordat de tape ademt en vocht afvoert krijg je geen last van huidirritaties of een weke huid onder de tape. Bij het toepassen van medical taping merk je in de meeste gevallen na een week al een afname van je klachten.

Maak een afspraak

Wil je meer informatie over medical taping en de mogelijkheden ervan? Neem contact met ons op. Wil je direct een afspraak maken? Dat kan snel en gemakkelijk online of telefonisch via 06-14729881. Onze fysiotherapeuten van Fysio Noordkade helpen je graag verder.